FYSIOTHERAPIE AAN DE MEULEN – DIJKSTRA

FUNCTIONEREN VAN GEWRICHTEN

Heeft u pijn bij het bewegen van bepaalde gewrichten? Dan kan een manuele therapie uitkomst bieden. Het doel van manuele therapie is enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds de houding en bewegingen te verbeteren. Hiervoor worden een aantal specifieke technieken toegepast. Veel voorkomende klachten die behandeld kunnen worden, zijn:

• hoofd- en nekpijnklachten

• duizeligheid

• schouderklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de armen

• hoge rugklachten, eventueel gepaard gaand met rib- en borstpijn

• lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen

De behandeling bestaat uit technieken om uw gewrichten beter te laten functioneren en uw houding en beweging te verbeteren. Verder bestaat de behandeling uit het geven van advies en inzicht in hoe u thuis het best functioneel en gezond kunt bewegen.

Wat is manuele therapie?

Manuele therapie is een vorm van behandelen waarbij gefocust wordt op gewrichten. De techniek wordt uitgevoerd met handen (manus) waar de naam manuele therapie ook vandaan komt. Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die expert is in bewegingsmogelijkheden van de gewrichten, met name de wervelkolom.

Door te richten op het verbeteren van de bewegingsvrijheid merkt u vooruitgang al snel. Het bewegen kan al in kleine dagelijkse dingen verbeteren. Door het verbeteren van de bewegingsmogelijkheden neemt ook de pijn af na manuele therapie.

Onze manuele therapeuten adviseren u en begeleiden u in het gehele proces naar pijnvrij bewegen. Door een gericht behandelplan op maat te maken zorgen onze manuele therapeuten altijd voor de beste zorg voor u. Zo bent u verzekert van een prettige behandeling bij Fysio aan de Meulen – Dijkstra in Roermond.

Last van uw rug?

Kom langs bij onze manuele fysiotherapeuten in Roermond. Bij klachten in uw rug, spieren of zenuwen bent u bij Fysio aan de Meulen – Dijkstra in goede handen. Wilt u zo snel mogelijk van de pijn af? Maak een afspraak bij één van onze fysiotherapeuten.

Hoofd- en nekpijn?

Last van uw nek is enorm vervelend. Daar wilt u zo snel mogelijk vanaf. Idem dito voor hoofpijn. Een manuele therapeut kan daar het verschil in maken. De klachten komen namelijk meestal vanuit de spieren in uw rug of nek. Dit straalt in veel gevallen door naar uw nek en hoofd wat stijfheid en/of pijn veroorzaakt.

Vraag onze fysiotherapeuten om advies of waar nodig een behandeling. Bij Fysio aan de Meulen – Dijkstra in Roermond bent u in ieder geval in goede handen.

Schouderklachten

Een manuele therapeut kunt u zorgvuldig van uw schouderklachten af helpen. Onze therapeuten hebben dusdanig veel expertise op het gebied van schouderklachten dat ze u het beste en passende advies kunnen geven. Blijven de klachten aanhouden? Dan komen wij met een behandelplan op maat.

Het doel van behandelen

Bij manuele therapie is het doel altijd gericht op bewegingsvrijheid. Door klachten kan de bewegingsvrijheid in het dagelijks leven met alle activiteiten beperkt raken. Een manueel therapeut zorgt ervoor dat die vrijheid terugkomt zonder pijn. Wilt u uw bewegingsvrijheid ook terug? Kom dan langs bij Fysiotherapie aan de Meulen – Dijkstra in Roermond. Wij helpen u graag verder.

Naar contact
MANUELE THERAPIE

Fysio aan de Meulen – Dijkstra helpt u van uw lichamelijke klachten af in Roermond.

Fysio aan de Meulen – Dijkstra is gevestigd aan de Gershwinstraat 4 in Roermond. Onze manuele therapeuten voorzien u graag van passend advies en een behandelplan op maat. Zo raakt u snel van uw lichamelijke klachten af. Bent u benieuwd hoe dit er uit komt te zien voor u? Plan een afspraak in of kom langs in onze praktijk.

AFSPRAAK MAKEN

Wilt u snel van uw lichamelijke klachten af? Maak een afspraak via 0475- 32 36 58.
U heeft geen verwijsbrief nodig van uw huisarts voor een afspraak.

Naar contact